Comdata vstupuje na nový trh v době pandemie. Comdata Czech zaujímá klíčovou roli v řízení na dálku.

Společnost Comdata vstoupila i navzdory pandemii na maďarský trh. Tento krok byl učiněn v reakci na poptávku jednoho z našich nadnárodních klientů, který požádal Comdatu o poskytování zákaznického servisu v Maďarsku. Aktuálně vzniká první pobočka v Budapešti, kde již sestavujeme první tým a to kompletně na dálku právě kvůli pandemii. Začátkem dubna plánujeme spustit provoz prvních linek. Plné fungování celé pobočky pak očekáváme v srpnu 2021. 

Comdata Hungary plánuje spolupracovat s klienty v mnoha odvětvích, přičemž bude řešit celé spektrum procesů správy zákazníků od prodeje, přes péči o zákazníky, technickou podporu až po vymáhání pohledávek.

Na spuštění maďarské pobočky dohlíží náš český tým, proto jsme vyzpovídali Jana Nedělníka, generálního ředitele Comdata Czech, aby nám prozradil víc o plánech a ambicích společnosti Comdata v Maďarsku a střední Evropě a výzvách zahájení provozu na novém trhu uprostřed pandemie.

Nejprve, Honzo, můžete nám říci nějaké další podrobnosti o spuštění provozu v Maďarsku?

Jan: Prvotním plánem je mít v Budapešti asi 60 specialistů pro našeho nadnárodního klienta s tím, že jsme již odstartovali první vlnu náboru.

V nadcházejících měsících nás čeká zaškolení celého týmu, kde budou všichni kolegové plně připraveni poskytovat podporu prostřednictvím všech kanálů: hovory, e-maily a sociální média v maďarštině a angličtině.

Ovlivnil Covid-19 vstup na nový trh?

Jan: Ano, velmi. Prakticky vše muselo být provedeno na dálku. Například jsme museli najít a vybrat náš nový kancelářský prostor v Budapešti pomocí videa.

Kvůli situaci kolem Covid-19 v Maďarsku budou všichni naši zaměstnanci zpočátku pracovat z domova a školení a uvedení do provozu bude zajištěno na dálku. Před dvěma lety bych řekl, že je nemožné otevřít pobočku na dálku v nové zemi, ale nyní už dokážeme říct, že to lze. V uplynulém roce jsme nasbírali mnoho zkušeností, takže víme, jak to udělat efektivně.

Naše nová kancelář v Budapešti bude připravena v červnu a jakmile bude pro lidi bezpečná práce v kanceláři, předpokládáme kombinaci přibližně 50/50 práce z domova a z kanceláře. Stejně jako ve všech našich lokalitách bude home office probíhat prostřednictvím našeho modelu práce na dálku Comdata SmartHub.

Proč si Comdata pro expanzi vybrala právě Maďarsko?

Jan: Částečně proto, že nás o to požádal náš klient s mezinárodní působností. S tímto klientem máme již silné vztahy v České republice. Znají naši schopnost poskytovat efektivní péči o zákazníky, silné zákaznické zkušenosti a vytváření hodnot a chtěli, abychom pro ně udělali totéž i na tomto novém trhu. 

Byl to jediný důvod?

Jan: Jediný ne, ale řekněme, že to byl první krok. Založení společnosti Comdata Hungary je pro nás strategickou příležitostí k posílení naší přítomnosti ve střední Evropě. Vidíme dobré příležitosti k rozvoji a využití našich odborných znalostí k podpoře zákazníků v Maďarsku.

Mnoho našich klientů působí ve více zemích a naši kolegové v Maďarsku pro ně mohou mít velký přínos. A pak také vidíme Maďarsko a konkrétně Budapešť jako velmi atraktivní místo pro pobočku, protože je to oblíbené místo k životu a práci, za kterou tam míří i mnoho lidí ze zahraničí. To vytváří příležitost pro Comdata Hungary obsluhovat nejen maďarské projekty, ale také budovat vícejazyčné a multikulturní týmy.

Jak byste popsali krátkodobé a dlouhodobé plány společnosti Comdata v Maďarsku?

Jan: Tak, jako v České republice, je i pro maďarský trh naší ambicí stát se lídrem v BPO segmentu.

Zatímco budujeme první týmy v Maďarsku, bavíme se i s dalšími klienty o rozšíření portfolia. Naší strategií je stavět na našich odborných znalostech a zkušenostech v našich stávajících geografických oblastech a podporovat klienty ve všech odvětvích, ve kterých se již velmi dobře orientujeme, jako je maloobchod, logistika, bankovnictví, pojišťovnictví, veřejný sektor a další. 

Zdá se, že rozvoj nového týmu v Maďarsku bude pro vaše plány zásadní?

Jan: Rozhodně. V celé skupině máme lidi, kteří se rádi věnují podpoře našich klientů a porozumění jejich zákazníkům, a to je to, co chceme vytvořit také v Maďarsku. Svým klientům nabízíme všude to nejlepší spojení lidí, procesů a technologií a odráží to způsob, jakým spolupracujeme s našimi lidmi.

V Maďarsku se budeme řídit podobným onboardingovým modelem jako je ten, který již úspěšně používáme na českém trhu – školení a zvyšování kvalifikace lidí v našich procesech, naší technologii, našich hodnotách, v komunikačních dovednostech a mnohem více, s využitím různých tréninkových přístupů jako virtuální učebny, e-learning, procvičování scénářů, gamifikace atd. 

Zmínil jste, že Comdata Czech řídí a podporuje spuštění v Maďarsku. Můžete nám sdělit nějaké další novinky z České republiky?

Jan: Není tajemstvím, že v Comdatě se člověk nikdy nenudí. Jedním z důležitých nedávných příběhů v České republice je naše podpora státní správy a českých občanů během krize Covid-19. Pomáháme spravovat různé telefonní linky už od března 2020, (konkrétně linky 112, 1212, 1221 a ČMZRB) a v pomoci pokračujeme i nadále. 

V současné době máme přes stovku proškolených agentů, kteří vyřizují příchozí hovory ohledně testování, vakcín a očkování proti Covid-19. Jsme hrdí na naše týmy, které se dokázaly rychle mobilizovat, a že jsme schopni během pandemie stále pomáhat. Nedávno jsme o této podpoře mluvili v rámci webináře s ABSL, takže pokud se chcete dozvědět více o výzvách, počtech a doporučeních, můžete se podívat zde.

Děkujeme za rozhovor, Honzo. Je fantastické slyšet o rostoucí přítomnosti společnosti Comdata ve střední Evropě a přejeme vám vše dobré.

Jan: Děkuji. Těším se na další naše společně úspěchy.

Care24: outsourcing zákaznického servisu konečně dostupný i menším podnikům a e-shopům

Česko je e-shopovou velmocí. Jen loni u nás podle nejnovějších dat vzniklo kolem osmi tisíc nových internetových obchodů. Prodávat své zboží online zkouší stále více obchodníků, jejichž dveře se díky internetu rázem otevřou pro mnohem více zákazníků – a ty už všechny nedokáže obsloužit třeba jen jeden prodavač. Dobrý zákaznický servis je přitom při velké konkurenci klíčový.

Loajalita zákazníka je v online světě vrtkavá, zpravidla míří tam, kde mu nabídnou lepší cenu či právě dobrý zákaznický servis. A jelikož je mnoho produktů často dostupných na více místech s podobnými cenami, může hrát zásadní roli skutečnost, že si zákazník v daném obchodě dokáže v případě problému při nákupu vše rychle a bez problémů vyřešit.

Nová služba Care24 je stavěná na míru především pro majitele e-shopů, kterým začíná zákaznický servis přerůstat přes hlavu. Dříve či později totiž obchodník dojde do stavu, kdy už zkrátka všechny požadavky internetových zákazníků nezvládne řešit sám. My v takovém případě dokážeme zajistit své specialisty s tím, že se e-shop nemusí vůbec o nic starat.

Zákaznická zkušenost jako základní pilíř

Zákaznická zkušenost je jeden ze základních pilířů úspěšného podnikání a mnoho malých podnikatelů na tuto oblast zapomíná. Přitom kvalitní zákaznický servis a komunikace dokáže zákazníky přimět k opětovnému nákupu, spokojenosti, budování komunity a tak dále. Na kvalitní zákaznický servis je tedy potřeba myslet od samého začátku.

Ceník základních balíčků

„Jsme si vědomi toho, že vlastní podnikání obnáší řadu znalostí v různých oblastech, a my chceme v tomto směru ulehčit tíhu byznysu a převzít zodpovědnost za customer care na sebe,“ 

popisuje hlavní myšlenku za vznikem Care24 Lada Hrbková, která v Comdata působí jako Business Development Manager.

Všechny rozhovory jsou přitom nahrávány a e-shopu je předkládán denní reporting, takže jeho majitel má o všem, co se v zákaznické péči děje, okamžitý přehled – a v případě potřeby může reagovat. Smyslem je nahradit brigádníka či asistentku, kteří zákaznickou péči v menších e-shopech často řeší. Profesionální balík služeb od Care24 navíc často může vyjít finančně velmi podobně, či dokonce levněji.

„Díky naší velikosti jsme extrémně flexibilní a můžeme říct, že jsme si v oblasti zákaznické péče vyzkoušeli snad úplně všechno od vládních infolinek přes logistiku až po největší hráče na trhu v oblasti telekomunikací a bankovnictví,“ 

vypočítává Hrbková výhody velkého zázemí Comdata.

Celá služba Care24 funguje zároveň tak trochu jako call centrum-as-a-service. E-shop může s Comdata podepsat smlouvu například na rok, ale pak si jednoduše vybírá, kdy chce zákaznickou péči v rámci Care24 využívat. Není problém nasadit profesionálního operátora třeba jen ve vánoční sezoně, kdy je nápor zákazníků největší, a v lednu ho zase vypnout.

V případě potřeby navíc operátoři nemusí pouze vyřizovat dotazy zákazníků, ale umí aktivně i prodávat. 

„Naši silnou stránkou je i prodej, a to jak akvizice, xsell nebo upsell. Umíme s klientem domluvit schůzku, ale i sepsat smlouvu do úplného konce,“ 

dodává Hrbková.

Služba Care24 běží od nového roku a aktuálně jsme v jednání desítky e-shopů. Letos bychom chtěli v získat první stovku klientů.

Nebojte se nás kontaktovat pro cenovou nabídku na míru nebo nezávaznou poptávku. Rádi s vámi probereme veškeré detaily a představíme výhodnější model pro váš byznys.

KONTAKTOVAT

Autorem článku je Ondřej Holzman, šéfredaktor Czech Crunche

Stali jsme se oficiálním partnerem Virtuálního benefičního běhu pro Ligu vozíčkářů

Je nám ctí, že můžeme opět podpořit aktivitu Ligy vozíčkářů tentokrát Virtuální benefiční běh pro Ligu vozíčkářů.

Liga vozíčkářů pomáhá lidem s fyzickým, kombinovaným a lehkým mentálním postižením, letos slaví 30 let své působnosti. Liga vozíčkářů je neziskovou organizací, entitou zapsaný ústav. Máme registrované 4 hlavní sociální služby: osobní asistence, sociální rehabilitace, Centrum denních služeb a poradna pro život s postižením (celorepublikový dosah). Jsme velmi pyšní na skutečnost, že i přes všechno kovidové šílenství se nám podařilo udržet  osobní asistenty v terénu a pomáhat lidem, kteří jsou na každodenní pomoci zcela odkázaní, ať už v rámci osobní hygieny, oblékání, ohřevu jídla nebo krmení.”

Mgr. Lenka Uldrijanová za Ligu vozíčkářů.

Tak jak už máme ve zvyku, ani nyní se naše podpora netýká pouze finančního příspěvku, ale aktivního zapojení našich zaměstnanců. Aktuálně máme přihlášených přes 160 zaměstnanců naší společnosti! Obrovské díky všem, kteří se zapojí a budou v týdnu od 22. března do 28. března běhat, chodit, plazit se a soutěžit.

Cílem celé akce je zdolat, co nejvíce kilometrů jakýmkoliv způsobem a zároveň dosáhnout částky 150 000 Kč, která půjde na podporu rehabilitace lidí, kteří se nemohou rozhýbat, tak jednoduše jako my.

Startovné 200 Kč zahrnuje startovní balíček, diplom, startovní číslo, které vám přijde na e-mail a příspěvek na dobrou věc.

Těšíme se na finální částku, kterou dáme dohromady jako jedna Comdata. A tímto vyzýváme ostatní společnosti! Připojíte se? Porazíte nás?!

REGISTRUJTE SE ZDE

Podnikové vzdělávání jako nástroj ke kariérnímu růstu

Společnost Comdata je jedním z největších zaměstnavatelů v oblasti zákaznické péče nejen v České republice, ale i celosvětově. Italská matka, desítky let zkušeností a působení ve 33 zemích světa nám dává nezpochybnitelnou jistotu a stabilitu na pracovním trhu. O tom, jaké má korporátní společnost výhody oproti start-upu bychom se mohli bavit do nekonečna a stejně tak naopak. Dnes bychom však chtěli vypíchnout jednu z výhod, na kterou se jako Comdata Czech soustředíme v letošním roce – vzdělávání a kariérní růst.

Dynamické prostředí – změny – proces učení

Dynamika. Asi nenajdeme pojem, který by oblast zákaznické péče vystihoval lépe. A rok 2020 nás v tomto označení ještě více utvrdil. Schopnost reagovat na změny je zkrátka v tomto prostředí nezbytnou dovedností pro kariérní růst. Jedinci, kteří tuto dovednost velmi dobře ovládají dokáží kariérně růst raketovou rychlostí.

Proč zmiňujeme schopnost reagovat na změny v souvislosti se vzděláváním? Jednoznačně proto, že každá změna přináší něco nového a s něčím novým jde ruku v ruce proces učení. Právě ono učení se novým věcem je to, co nás posouvá dál jak osobnostně, tak pracovně.

Podívejte se na rozhovor s Ladou Hrbkovou, která v Comdatě začínala na pozici telefonního operátora a aktuálně má na starosti nové klienty jako Business Development Manager.

Rok 2021 ve znamení vzdělávání

Rok 2021 jsme se rozhodli věnovat rozvoji a to hned z několika důvodů:

Hodnota

Rozvojem zaměstnanců se rozvíjí také celá společnost. Navzájem se všichni posouváme dál a tím zvedáme vlastní hodnotu na pracovním trhu, ale také hodnotu společnosti.

Sexy životopis

Budování osobního brandu je dalším pozitivem, které vzdělávání přináší. Školení z různých oblastí se zaměření na soft skills i hard skills dokáží udělat životopis zase více sexy.

Kontakty

Dalším důležitým aspektem, které jde ruku v ruce se vzděláváním je sbírání nových kontaktů. A spousta z vás jistě ví, jak cenné kontakty v dnešním světě jsou. Z těchto kontaktů jednou můžou být vaši zákazníci, klienti, zaměstnanci nebo třeba obchodní partneři.

Pracovní výkon

Pracovní výkon a kompetence jsou stavebními kameny kariérních map, které byly implementovány na začátku roku na všechny vedoucí a supportní pozice. Na základě kompetencí se stanovuje mzdové ohodnocení, vzdělávací plán a motivace na zlepšení slabších stránek.

Duševní kondice

Mozek je sval a stejně jako ostatní svaly. Pokud není trénován, tak může velmi rychle zakrnět. Namáháním mozku a trénováním paměti zlepšujeme naši duševní kondici, sebevědomí a psychickou pohodu.

Pokud se chcete stát součástí našeho týmu a vzdělávat se společně s námi neváhejte nám zareagovat na jakoukoliv otevřenou pozici na kariérních stránkách.


Společnost Comdata se bude vzdělávat v rámci projektu s názvem Podnikové vzdělávání Comdata Czech a.s., který je financován z ESF prostřednictvím OPZ a ze státního rozpočtu ČR.

Sjednání termínu očkování proti COVID-19 ve Francii a České republice

Velká část současné mediální diskuse o očkování proti COVID-19 se zaměřuje na schvalování a dodávky vakcín. Existuje však další důležitý problém, kterému čelí země po celé Evropě i mimo ni: 

Jak řídit proces sjednání termínu očkování.

S miliony naplánovaných termínů vakcín a miliony netrpělivých občanů, kteří mají být očkováni, je to pro národní a místní orgány velkou logistickou výzvou. O to víc, když jsou jejich zdroje, infrastruktura, zaměstnanci a finance již natažené.

Řešením je outsourcing. Ve společnosti Comdata využíváme své zkušenosti s řízením rozsáhlých interakcí s veřejností, abychom pomohli vnitrostátním a místním orgánům ve Francii a České republice řídit procesy sjednání termínu očkování.

Mluvili jsme s Aurélií Deyssonovou, Key Account Director ve společnosti Comdata France, a Adamem Koudelkou, Business Unit Director ve společnosti Comdata Czech, o práci Comdata Group v této oblasti a o další podpoře poskytované národním a místním vládám a zdravotním úřadům během pandemie.

Adame, můžeš nám říct, jak podporujete české úřady ohledně sjednání termínu očkování?

Adam: Ve skutečnosti příběh v České republice začal dlouho před očkovacím programem. V březnu 2020 byla česká telefonní linka tísňových služeb 112 zahlcena hovory s žádostí o radu ohledně COVID-19 – někdy až 500 hovorů za hodinu. Velké množství hovorů způsobilo, že lidé, kteří volali tísňovou linku kvůli mimořádným událostem jako jsou požáry nebo nehody, museli čekat ve frontě hovorů.

Ministerstvo zdravotnictví nás tehdy požádalo o pomoc při správě tísňových linek a my jsme na projekt rychle nasadili 60 agentů.

Na základě této spolupráce jsme poté řídili zřízenou specializovanou národní linku v České republice a odpovídali na otázky lidí ohledně COVID-19. Nyní také zpracováváme příchozí hovory o očkování a registraci. 

A co ve Francii – jak pomáhá Comdata Group s očkováním?

Aurélie: Také ve Francii příběh začal před zavedením vakcíny. Například v květnu loňského roku jsme pomohli městu Lyon řídit proces sjednání termínu očkování pro distribuci masek OOP veřejnosti. Za pár dní jsme mobilizovali 100 agentů a město Lyon nám poděkovalo za naši flexibilitu.

Nyní v roce 2021. Comdata France vytvořila podpůrnou službu pro očkovací centra.

Prostřednictvím národního očkovacího čísla, které v lednu zřídilo francouzské ministerstvo zdravotnictví, jsou hovory automaticky směrovány do vakcinačních center, která si plánování schůzek spravují sami. Ne vždy však mají lidské nebo technické zdroje nezbytné k zajištění rychlé reakce nebo efektivní správy rezervace schůzky. 

Proto jsme vytvořili naši podpůrnou službu, kterou jsme sdíleli se všemi očkovacími centry a již několik týdnů spolupracujeme se dvěma z nich a zajišťujeme schůzky pro 14 francouzských území.

Jaké jsou konkrétní výzvy spojené s poskytováním těchto služeb?

Aurélie: Jednou z výzev je požadovaná rychlost implementace. Je to těžké období pro zdravotnické úřady, takže potřebují služby poskytované rychle. Protože jsme měli připravený návrh na klíč, dokázali jsme řešení aktivovat velmi rychle – maximálně za tři dny.

Naše řešení se může snadno přizpůsobit změnám v objemu hovorů a máme agenty, kteří mají velké zkušenosti s plánováním lékařských schůzek; to také znamená, že můžeme být v provozu velmi rychle. Po celé Francii máme 5 000 pracovních pozic, takže můžeme tato nouzová řešení aktivovat velmi rychle. Máme také velmi silné procesy implementace projektů a krátké cesty rozhodování, což také pomáhá zajistit požadovanou rychlost provedení a kvalitu.

Adam: Aurélie má pravdu s požadovanou rychlostí reakce. Když jsme v březnu 2020 poprvé podpořili ministerstvo zdravotnictví, vyřizovali jsme naše první hovory během několika hodin od prvního rozhovoru s nimi – začali jsme v 23:31 v pátek večer! Byl to intenzivní víkend, po kterém jsme byli právem hrdí na to, čeho náš tým dosáhl. A naši zaměstnanci zase byli hrdí na to, že mohou pomoci vládě a lidem v této kritické době.

Pro tuto práci byla tedy zásadní rychlost provedení. Flexibilita pro přizpůsobení se také objemu hovorů. A kontrola nákladů. Je ještě něco, co by veřejné orgány měly hledat při hledání pomoci ohledně očkování na COVID-19?

Adam: Potřebují BPO pro správu zákazníků, které rozumí veřejnému sektoru a jeho fungování, protože fungování soukromého sektoru se od toho veřejného velmi liší. S těmito službami pro sjednání termínu očkování je důležité porozumět způsobu fungování veřejného sektoru a jeho specifickým výzvám a kultuře.

Ve skutečnosti je to stejné se všemi klienty. Každý sektor a odvětví má své vlastní individuální výzvy a příležitosti a musíte jim porozumět. To Comdata Group umí, a proto dokáže poskytnout své služby napříč všemi odvětvími. 

Aurélie : Souhlasím. Ve Francii je Comdata zvyklá spolupracovat s francouzskými úřady na různých záležitostech, jako je krizový management nebo vztahy s občany, takže víme přesně, co hledají.

A co lidé volající tyto služby? Musíte pochopit také jejich perspektivu.

Aurélie: Ano, rozhodně. Při těchto schůzkách ohledně očkování často mluvíme s lidmi, kteří jsou starší nebo se velmi bojí COVID-19. Nejde jen o případ, že by lidé zavolali a dostali schůzku, kdykoli ji chtějí. V mnoha případech řešíme situace, kdy už nejsou žádné volné vakcíny, termíny se ruší, mění nebo žadatel nemá na očkování nárok. Na všechny tyhle situace musíme umět reagovat a umět si s nimi poradit.

Proto je naprosto zásadní, aby naši agenti uměli naslouchat a projevovat empatii. Musí být trpěliví a pozitivní vůči volajícím, kteří mohou být starší, slabí, vystresovaní, vystrašení nebo naštvaní. A k tomu potřebujete vysoce kvalifikované a vyškolené agenty.

Zdá se, že ve Francii i v České republice týmy Comdata přistoupily k výzvě COVID-19 a během toho se hodně naučily.

Adam: Určitě. Všichni jsme se museli o novém normálu dozvědět a pomoci našim klientům se v něm orientovat. A to nejen při spolupráci se zdravotnickými orgány. Dalším dobrým příkladem něčeho nového pro COVID-19 bylo, že různé veřejné instituce v České republice musely spravovat státní půjčky pro podniky, ale neměly řešení péče o zákazníky, aby zvládly velké objemy hovorů a e-mailů, které přicházely. I tady jsme dokázali pomoci. Pomohli jsme také malým a středním podnikům zvládnout přechod péče o zákazníky, když se poprvé přesunuli z fyzického do elektronického obchodování. 

Schválení očkování, migrace elektronického obchodu, péče o zákazníky – to vše jsou příklady nových výzev, kterým čelí vlády, zdravotnické organizace, podniky a občané během pandemie i mimo ni. Jsme tu, abychom je podporovali. 

Darujeme Vánoce

Comdata ve spolupráci se sdružením Práh Jižní Morava

Přemýšleli jsme jakým způsobem letos pojmeme Vánoce, vánoční dárky, přání a veškeré vánoční aktivity. Kvůli aktuální situaci jsme byli nuceni zrušit naše oblíbené vánoční večírky a bazárky a proto jsme se rozhodli tento budget věnovat do vánočních dárků pro naše zaměstnance.

Aktuálně je nás napříč republikou kolem tisícovky. A to je hodně vánočních balíčků. Kdykoliv dáváme dohromady speciální aktivitu, snažíme se o přidanou hodnotu – někomu pomoct.

Když jsme přemýšleli nad letošními Vánocemi, tak jsme si v první řadě položili otázku “Na čem stojí naše fungování?”. Odpověď je jasná, na lidech. A to je oblast, na kterou se chceme zaměřit i celý příští rok. Lidé jsou stavební kámen našeho odvětví a my jako jeden z lídrů na trhu zákaznické péče chceme jít příkladem a být sociálně odpovědní. Nejen Comdata PRO, ale celá Comdata.

Letos jsme tedy oslovili sdružení Práh Jižní Morava, které nabízí pomoc a podporu lidem s psychotickým onemocněním, s žádostí o pomoc s kompletováním vánočních balíčků. Dát dohromady tisíc balíčků během několika týdnů rozhodně nebylo jednoduché, ale Práh se výzvě postavil čelem a my jsme moc rádi, že díky nám dostalo spoustu lidí z toho sdružení práci. Každý balíček byl kompletován s pečlivostí a láskou a byl obohacen o dárky z dílny sdružení.

Doufáme, že naše zaměstnance budou balíčky hřát na srdci, tak jako nás hřeje spolupráce nad nimi.

Comdata ve spolupráci s fondem ohrožených dětí Klokánek

Většinu roku jsme byli nuceni se potkávat pouze online a do konce roku to nevypadá, že by se situace změnila. Proto nám snad naši klienti a partneři odpustí, že letos od nás lahvinku vína nedostanou a místo toho celou částku pošleme někomu, komu opravdu pomůže – Fondu ohrožených dětí. Děti, kterým Fond pomáhá, bohužel nemají tu možnost Vánoce trávit se svými rodinami, tak jako většina z nás.

Víme, že není v našich silách dopřát dětem Vánoce takové jaké by si přáli. Doufáme ale, že pomůžeme tento čas alespoň zpříjemnit.

Cena ABSL Diamond 2020 v kategorii Boj s covid-19

Pomoc vládě na infolinkách bylo jedno z nejčastěji skloňovaných témat v první vlně korona krize. Vyžadovalo to velkou spoustu práce, nasazení a volného času nás všech, abychom mohli vše včas rozhýbat a povedlo se.

Začalo to s linkou 112 kde pomohlo celkem šedesát našich zaměstnanců a pokračovalo covid linkou 1212 s pomocí dalších padesáti. Linka 1212 byla zřízena 15. března 2020 za účelem poskytování informací o COVID-19 a pracovalo na ní hned několik dalších společností.

Flexibilita a rychlost reakce bylo v této situaci klíčové. Celý projekt reagoval na opatření vydaná vládou a zveřejněna médii. Téměř okamžitě lidé začali zahlcovat linku 112 a nebylo tedy na co čekat. Projekt 1212 reagoval okamžitě. Realizační tým včetně našich zaměstnanců dokázal celý projekt převést z myšlenky do reality během několika hodin.

A právě nasazení všech našich zaměstnanců bylo náležitě oceněno získaným diamantem v ABSL Diamonds 2020 ve speciální kategorii “Boj s Covid-19”. Ceny ABSL Diamonds se každoročně udělují inovativním projektům, které posouvají odvětví obchodních služeb vpřed a slouží jako inspirace pro odvětví i mimo něj. Pátý ročník ABSL Diamond Awards získal neuvěřitelných 50 nominací. Projekty ukázaly vysokou míru flexibility a odolnosti odvětví vůči neočekávaným situacím a krizím. Ukazují, jak dobře se česká centra vyrovnala s výzvami COVID-19 a jak přijala nový digitální standard.

Seznam všech vítězů napříč kategoriemi najdete na stránkách ABSL.

Work-life balance: Pomáháme rodičům, speciálně v této době.

Nabízíme práci, ve které je možné sladit osobní a pracovní život i v této době. Work-life balance je nyní otvíranější téma než kdy jindy. Dokážeme se domluvit na sladění směn dle Vašich možností případně i na práci z domova. A navíc můžete umístit své dítě do FIREMNÍ DĚTSKÉ SKUPINY COMDATKY, kde se Vám o něj postará tým profesionálních pečovatelek. 

Paní učitelky se dětem věnují po celou dobu, není to tedy jen hlídání, ale především rozvoj dětí, který je, jak se všichni jistě shodneme, velmi důležitý právě v předškolním období. Kromě rozvoje nabízíme i soustavnou podporu v rámci příprav „předškoláků“, případně výuku angličtiny pro nejmenší a mnoho dalších specifických kurzů.

Komu je dětská skupina určena?

  • dětem zaměstnanců naší firmy, proto neváhejte a podívejte se na naše nabízená volná místa.
  • dětem předškolního věku – naše skupina zajišťuje péči o děti nejčastěji od 2 – 6 let (do nástupu do první třídy),
  • menší skupině do 10 dětí – zejména v této náročné době je tato varianta péče o dítě jednou z nejbezpečnějších. Jsme malá stabilní skupinka, kde je kromě rozvoje pro nás prvořadá i bezpečnost našich dětí tzn. že dokážeme lépe uhlídat hygienické návyky
  • očkovaným dětem – řádné očkování je podmínkou pro přijetí do dětské skupiny

Kde se dětská skupina nachází a co nabízí?

  • Naše skupina sídlí v blízkosti centra v části Brno – Černá Pole (hned naproti parku na Náměstí 28. října a tzn. pár minut pěší chůzí k největšímu parku v Brně – Lužánky, který v posledních letech prošel úžasnou proměnou a skýtá krásné prostředí a vyžití pro děti.
  • Prostory, které máme k dispozici nabízí skutečně velkorysé možnosti pro pobyt dětí – dvě herny, včetně cvičebních prvků, kuchyň, hygienické zázemí a místnost pro klidný odpočinek dětí. Každý si u nás najde svoje – Ať už chce tvořit, cvičit nebo si zkrátka hrát…,
  • Možnost využití nevšedního benefitu, který může výrazný pozitivní vliv na Váš work-life balance.
dětská skupina společný prostor
dětská skupina Comdatka

Jaká je provozní doba stravování?

  • Jsme tu pro Vás i Vaše děti každý všední den v čase od 06:30 do 18:30
  • Dokážeme se domluvit skutečně individuálně – i jednotlivé vstupy, dlouhodobá péče a třeba i jen hlídání na pár hodin.

Jsme moc rádi, že i ve stravování dokážeme vyjít vstříc individuálně – tj. máme zde několik možností:

  • Jídlo OD NÁS – pro Vaše dítě zajistíme přes našeho smluvního dodavatele, který se zaměřuje na zdravé stravování dětí.
  • Jídlo  OD VÁS – chcete si  zabezpečit sami – u nás máte možnost zvolit si, jestli chcete jídlo přes našeho dodavatele nebo si z jakéhokoli důvodu přejete pro svoji ratolest uvařit vlastnoručně.
  • KOMBINACE – můžete si zvolit i kombinaci – např. svačiny z domu, oběd od nás nebo opačně. Je to jen o dohodě. 
  • Pitný režim je samozřejmostí a součástí služby.

Co teď?

Mrknout na naše kariérní stránky, na kterých máme aktuálně volné pozice https://www.comdataczech.jobs.cz/

Napište nám e-mail nebo zavolejte. Pořád se u nás něco děje, proto když nenajdete vhodnou pozici na webu, zavolejte nám a věříme, že najdeme společnou řeč.

Kontaktní osoba:
Zuzana Majerová
M: 607 006 535 
e-mail: zuzana.majerova@comdatagroup.com

Firemní Dětská skupina COMDATKA vznikla za podpory OP Zaměstnanost v rámci fondů EU.

Jak koronakrize ovlivnila pracovní trh z pohledu kontaktního centra?

Celá situace ohledně COVID-19, nouzového stavu státu, karantény měla dopad téměř na každého jedince i společnost, ani my tak nejsme výjimkou. Kontaktní centra jsou celkově hodně zaměřená na nábor zaměstnanců, jelikož se jedná o oblast s obecně vyšší fluktuací než u společností z jiných odvětví. V tomto článku se tedy dozvíte, jak celá situace zahýbala s naším procesem náboru a jak koronakrize ovlivnila pracovní trh.

Jak se změnil samotný proces náboru?

V první řadě je potřeba zmínit, že celá situace nijak neovlivnila plán náboru nováčků. Čísla navzdory všem okolnostem zůstala stejná a nabíráme ve stejné míře jako doposud, což je jedna z mála oblastí, které se situace nijak nedotkla. Pojďme se na celý proces tedy podívat popořadě.

U nás proces náboru začíná inzercí pracovní pozice. Následuje prvotní kontakt z naší strany a telefonní pre-screening, na jehož základě se s uchazečem domluvíme na termínu pohovoru. A tady nastává změna, místo standardního domluvení osobní schůzky na pobočce, si s uchazečem kolegyně Alice domluví termín online schůzky přes Skype, na kterou po telefonním rozhovoru přijde e-mailová pozvánka. Každá z našich HR specialistek má svoji Skype místnost, takže není potřeba, aby měl kandidát Skype účet. Týdně tak má každá HRistka několik online pohovorů, ať už s jednotlivci nebo ve skupině. Po online pohovoru je na uvážení každé HRistky, zda bude chtít kandidáta vidět online ještě jednou za účasti nadřízeného nebo mu pracovní pozici nabídne už po první schůzce. V případě, že se obě strany shodnou na zahájení pracovního poměru, domluvíme si datum nástupu, který už probíhá osobně na pobočce. V tuto chvíli máme za HR hotovo a nováčky už si přebírá do péče trenér.

online skype pohovor
Online pohovor

První dny v Comdatě

Počáteční školení probíhá rozdílně projekt od projektu. Některá probíhají pouze na pobočce, některá kombinovaně s home officem a některá čistě online. Každý projekt je specifický svým obsahem i délkou školení. Osobnímu kontaktu na pobočce se v této fázi bohužel nevyhneme, minimálně pro podpis všech dokumentů a převzetí vybavení musí dojít k osobnímu kontaktu na pobočce. Snažíme se však osobní kontakt omezit na minimum. Zároveň jsme tím nováčky připravili kdyby podobná situace nastala znovu a museli bychom se opět přesunout z devadesáti procent na home office.

Jak se změnila situace na trhu?

Jak koronakrize ovlivnila pracovní trh je viditelné především na počtu reakcí na pracovní nabídku. Obecně se dá říct, že se nám počet reakcí zvedl, ale záleží hodně na lokalitě. Zatímco pobočky ve větších městech mají nárůst nových uchazečů, menší města spíše stagnují. Co se týče charakteru kandidátů, zvýšil se nám počet kandidátů z oblasti pohostinství, což je logické. Pomalu se však začíná ukazovat, že se jedná o krátkodobé navázání spolupráce a s postupným uvolňováním zavedených opatření nám tito nováčci odešli.

„Zajímavá čísla nám však ukázala odchodovost. Za duben 2020 jsme měli nejnižší odchodovost v historii české Comdaty, kdy nám odešlo přibližně 20 lidí. Jak se bude situace vyvíjet dál si zatím netroufáme odhadovat, na to je ještě moc brzo.„

– Alexandra Ševčíková, Recruitment specialist

Jak se změnila komunikace?

V této oblasti pociťujeme obrovský posun na všech sférách společnosti. Vznikly různé skupinové chaty, nástěnky a online místnosti pro videokonference a spoustu z nich vlastní iniciativou nadřízených. Aktuálně využíváme online prostředků a aplikací jednou tolik než doposud, zkrátka se snažíme všichni zůstat, co nejlépe v kontaktu a necháváme vedoucím projektu poměrně volnou ruku ať si komunikaci s týmem nastaví tak, jak jim vyhovuje.

Rozšířili jsme portfolio aplikací pro videokonference, protože nám zkrátka už jedna aplikace nestačí. Zároveň jsme společně s Gameefctive vytvořili novou platformu Centrical Connect, která slouží jako motivační i komunikační nástroj pro operátory i jejich supervizory. Více o Centrical Connect najdete v našem starším článku.

Jakou roli hrálo HR oddělení v nejkritičtějších chvílích?

HR oddělení v Comdatě je velmi důležité nejenom při náboru nových zaměstnanců, ale také slouží jako supportní tým. To znamená, že v momentě, kdy se daly věci do pohybu, tady bylo HR oddělení jako podpora. Ať už se jednalo o bezpečnostní opatření, objednávky roušek, přípravu dokumentů k přesunu na home office, komunikaci s poskytovateli benefitů apod. Především však bylo zodpovědné za komunikaci všech důležitých informací uvnitř firmy. Cílem bylo všechny zaměstnance informovat o tom, co se děje a jaké kroky podnikáme, abychom nejenom minimalizovali možné riziko, ale také ulehčili přechod a samotnou práci z domova. Během pár dní se 70% zaměstnanců přesunulo na home office včetně HR oddělení. Klíčové v tomto momentě bylo včas a jasně komunikovat postup a co se aktuálně děje. Což se nám podařilo a vše jsme zvládli velmi rychle a efektivně.

Stále hledáme nové kolegy. Aktuální volné pozice najdete na našich kariérních stránkách.

COMDATKA – první dětská skupina v Brně

PODPORUJEME NÁVRAT MAMINEK A TATÍNKŮ DO PRÁCE – ZŘÍDILI JSME VLASTNÍ DĚTSKOU SKUPINU

Více než polovině českých žen se nedaří sladit pracovní život s rodinným. Nehledě na to, že ženy jsou často nuceny řešit tuto situaci velice brzy po narození dítěte. Jde hlavně o samoživitelky a také rodiny s nízkým příjmem, kde výpadek jednoho platu zkrátka chybí. Řeč samozřejmě nemusí být pouze o ženách. My jsme této skupině chtěli nabídnout řešení – firemní dětskou skupinu.

První dětská skupina byl otevřena na naší brněnské pobočce

Rozhodli jsme se podpořit maminky a tatínky, kteří se vrací na pracovní trh a proto jsme v Brně vybudovali firemní dětskou skupinu pro děti vlastních zaměstnanců. Školka je přizpůsobená provozu, na druhou stranu i my garantujeme maminkám takovou pracovní dobu, aby nijak neomezovala možnost vyzvednutí dítěte v „rozumnou hodinu“ a společné trávení volného odpoledne.

Vždy respektujeme potřeby matky a dítěte,“ 

říká Ivana Smejkalová, jedna z iniciátorů vzniku dětské skupiny v Brně.

Prostory školky jsou příjemně vybaveny a vysoké nároky jsou kladeny hlavně na pečující osoby – paní učitelky. 

„Vybírali jsme je s největší pečlivostí. I naše vlastní děti budou skupinu navštěvovat. Hlavní je pro nás kvalita personálu a pestrý, rozvojový program. V naší dětské skupině v žádném případě nejde pouze o obyčejné hlídání dětí,“ 

říká manažerka projektu Zuzana Majerová.

Jak těžké je vybalancovat kariéru a péči o dítě?

Jakou má maminka pozici na trhu práce?

Fakt, že ženy, které jsou matkami, to mají na pracovním trhu těžké, nelze popřít. Každá maminka je ovlivněna tím, že má zodpovědnost za své dítě, tudíž je nucena hledat práci, která je přizpůsobena režimu dítěte. Setkávají se s předsudky.  Z mého pohledu je negativním předpokladem častější absence z důvodu nemocnosti dítěte a nemožnost pracovat flexibilně. Přitom matky jsou loajálními a výkonnými zaměstnanci. Na mateřské dovolené se totiž naučily zvládat hned několik činností najednou.

popisuje v krátkém rozhovoru Petronela Chudá, brněnská supervizorka, která má čtyřletého syna Nikolase.

Petronela Chudá, supervizorka
Petronela Chudá, supervizorka

V čem spatřuješ pozitiva firemní dětské skupiny – obecně 5 bodů, kterými bys popsala, proč je dobré mít ve firmě školku.

  • dlouhý provozní čas
  • zdravá strava
  • individuální přístup díky menšímu počtu dětí
  • dostupná cena v porovnání se soukromou školkou
  • celodenní provoz o prázdninách

Je nějaká zpětná vazba od syna? Líbí se mu tam?

V tomto bodě bych se mohla opravdu rozepsat, jelikož informací, které denně dostanu od syna, je nespočetně moc. Nikolas má rád pozornost a ve školičce se mu jí dostává v plné míře. V okamžiku si zvykl na paní učitelky, a to díky jejich empatii. Je nadšený z příjemného prostoru v Comdatce, ale také
z hřiště, které je v těsné blízkosti. Každý den odchází s povedeným vtvorem, nově naučenou písní a nezapomene připomenout, jak paní učitelku porazil v pexesu. Jeho radostí je i výuka angličtiny, ve které v Comdatce může pokračovat, což považuji za nadstandard.

Je těžké sladit profesní život
s rolí matky? V čem je to nejtěžší?

Skloubit roli matky s profesním životem tak, aby jedno nebylo na úkor druhého, není jednoduchá věc. Do značné míry v tom hraje roli i možnost upravit si pracovní dobu, nebo ji alespoň částečně přizpůsobit potřebám rodiny. Nejtěžší je zajistit starost o dítě v pracovní době tak, aby dítě nebylo pouze hlídané, ale i rozvíjené – někdo se mu věnoval.

Jak konkrétně tobě pomohla dětská skupina?

Když přijdou prázdniny, přichází radostný pocit z blížící se dovolené, ale i dilema, jak obstarat hlídání na celé dva měsíce. Státní školka funguje pouhé dva týdny a soukromá školka má převážně stop stav. V mém případě je rodina na Slovensku a já potřebuji být denně v práci. Bez váhání jsem syna přihlásila. Díky dlouhé provozní době ve školičce nemusím nikam spěchat a v klidu si zvládnu odpracovat celou osmihodinovou směnu. Tím, že se jedná o firemní školičku, mám i výbornou informovanost o průběhu dne.

Co bys vzkázala našim budoucím zaměstnancům z řad rodičů? 

Všem stávajícím i budoucím zaměstnancům bych chtěla vzkázat, ať neváhají. O dítě je velice dobře postaráno, těší se na kamarády, učí se novým věcem a je spokojené. Co víc bych si vlastně jako rodič mohla přát?

Pro více informací o volných pozicích najdete na našem kariérním webu.

První návštěvníci Comdatky
Projekt „Dětská skupina – Comdata“,  reg. č. Z.03.1.51/0.0/0.0/19_111/0014193 je hrazen v rámci Operačního programu Zaměstnanost z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.